وارانتی...">

وارانتی و یا گارانتی ؟؟؟؟

0
سوال شده آبان 23, 1396 در فنی توسط aban کاربر حرفه‌ای
روی بسته بندی بعضی محصولات مثلا رو جعبه یک مودم نوشته وارانتی دیده میشود. وارانتی چیست؟ آیا همان گارانتی است و یا با هم فرق دارند؟

3 پاسخ

2
پاسخ داده شده توسط Sepide کاربر حرفه‌ای
20 تیر 1397

وارانتی یعنی در مدت زمان وارانتی اگر محصول به گونه ای که باید کار کند عمل نکرد شرکت سازنده هزینه تعمیر و تعویض محصول را پرداخت می کند اما در کارانتی میتوان محصول را پس داد یا تعویض کرد.

0
پاسخ داده شده توسط tm کاربر فعال
آبان 25, 1396

وارانتی یعنی اینکه محصولی که دست شما است ( یا قصد خریدش رو دارید ) زمان مشخصی (دوره وارانتی) باید با همان مشخصات که اعلام شده کار میکند  و اگر در دوره وارانتی محصول با مشکلی رو به رو شده هزینه تعمیر و تعویض قطعات از طرف وارانتی پرداخت خواهد شد .

در صورت اینکه در دوره وارانتی محصول دچار مشکل بشود . شما میتوانید بدون پرداخت هزینه تعمیر ،از وارانتی برای تعمیر و تعویض قطعات استفاده کنید .

دوره وارانتی محصول همیشه بیشتر از دوره گارانتی است (مثلا اگر دوره گارانتی ۶ ماه باشد دوره وارانتی ۷ ماه است )

به طور مثال:

  • گارانتی یعنی : در صورتی که یخچال شما در طی ۲ ماه اول خراب بشه میتونید مراجعه کنید اصل پولتون یا یک یخچال دیگه تحویل بگیرید .
  • وارانتی یعنی : در صورتی که بعد از گذشت دو ماه اول این یخچال خراب بشه هزینه تعمیر و و قطعه های جدید اون رو شرکت پرداخت میکنه 
0
پاسخ داده شده توسط Zari کاربر فعال
15 تیر 1397
گارانتی : اصطلاح گارانتی (Guarantee) عبارت است از قولی لازم که شخصی به شخص دیگر می دهد بگونه ای که اگر شرایط خاصی رخ داد این قول عملی شود. بعنوان مثال وقتی شخصی می خواهد وام بگیرد او نیاز به یک نفر ضامن یا Guarantor دارد تا وی گارانتی – ضمانت – کند که اگر وام گیرنده اصل پول را نپرداخت وی پول را باز پس دهد. دقت کنید که باز پرداخت پول از طریق ضامن یا Guarantor تنها زمانی صورت میگرید که وام گیرنده پول را باز پس ندهد.
اما امروزه این لغت بیشتر در خرید و فروش و معاملات بکار می رود و معمولا” تولید کنندگان محصولات به مصرف کننده های خود ضمانت یا گارانتی می دهند که محصولشان در مدت زمان مشخصی کاملا” درست کار میکند و اگر اینطور نبود اصل پول برگشت داده می شود و یا محصول تعویض می شود.
کمی دقیق بخواهیم به موضوع بنگریم، گارانتی در واقع نوعی پشت گرمی برای مصرف کننده می باشد که تولید کننده در مدت زمان خاص برای محصول خود به مصرف کننده می دهد و یا پشت گرمی است که به مصرف کننده می دهد تا وی اطمینان حاصل کند تا محصولی که خریده، همان است که مشخصاتش در تبلیغات آمده است و اگر مصرف کننده راضی نبود حاضر است آنرا پس بگیرد یا تعویض کند.
جالب است بدانید که فلسفه و ایده گارانتی نه تنها در دنیای واقعی بلکه در بسیاری از مصنوعات بشری نیز کاربرد دارد. بعنوان مثال یک سیستم عامل کامپیوتر ممکن است به برنامه های اجرایی گارانتی بکند که هر لحظه که برنامه نیاز به حافظه بیشتر داشت، حافظه لازم در اختیار برنامه قرار بگیرد.
وارانتی : این لغت کمی استفاده پیچیده تری دارد. Warranty شباهت زیادی به گارانتی دارد اما معمولا” در بازه های زمانی بیشتر از آن استفاده می شود و در آن راه برگشت از تصمیم خرید برای مشتری باز نیست. وارانتی قولی است که معمولا” بین فروشنده و خریدار – یا تولید کننده و مصرف کننده – گذاشته می شود و فروشنده – از طرف تولید کننده – تاکید می کند که محصول او در مدت زمان مشخص – که معمولا” از دوره گارانتی بیشتر است – با همان مشخصات اولیه کار میکند.
تولید کننده معمولا” در مدت زمان وارانتی در صورت بروز مشکل برای محصول هزینه تعمیر یا تعویض قطعات را بعهده می گیرد و به این طریق به مصرف کننده اطمینان می دهد که در طول مدت وارانتی نیازی به انجام هزینه تعمیرات ندارد.

سوالات مشابه

0 امتیاز 1 پاسخ 35 بازدید
0 امتیاز 2 پاسخ 7 بازدید
سوال شده 21 تیر 1397 در فنی توسط MRM کاربر حرفه‌ای
3 امتیاز 1 پاسخ 7 بازدید
سوال شده 17 تیر 1397 در فنی توسط Sepide کاربر حرفه‌ای
1 امتیاز 3 پاسخ 655 بازدید
سوال شده شهریور 7, 1396 در فنی توسط Blue کاربر حرفه‌ای
5 امتیاز 6 پاسخ 27 بازدید
سوال شده 15 تیر 1397 در روانشناسی توسط Samin کاربر حرفه‌ای
1 امتیاز 4 پاسخ 13 بازدید
1 امتیاز 3 پاسخ 16 بازدید
1 امتیاز 6 پاسخ 18 بازدید
1 امتیاز 2 پاسخ 10 بازدید
سوال شده 17 تیر 1397 در علمی توسط Samin کاربر حرفه‌ای
سوال تازه‌ای بپرسید
به نسخه آزمایشی سامانه پرسش و پاسخ پرسک، محصول مشترک آزمایشگاه پردازش زبان طبیعی و آزمایشگاه سیستمهای اجتماعی دانشکده کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر خوش آمدید.
...